Taping یا چسب‌زدن از اقدامات مهم پس از عمل جراحی زیبایی بینی می‌باشد. در واقع چسب‌زدن پس از عمل جراحی بینی باعث چسبیدن مجدد پوست بینی به ساختمان‌های غضروفی استخوانی زیرین شده از ایجاد تورم شدید جلوگیری می‌نماید. مدت زمان چسب‌زدن از 3 هفته تا2 ماه متفاوت است و با توجه به نوع بینی (گوشتی یا معمولی) و میزان ورم پس از عمل جراحی زیبایی بینی برای هر بیمار تعیین می‌شود. باید بدانید استفاده بیش از حد از چسب هم می‌تواند مضر بوده باعث ایجاد جوش پوستی روی بینی و اطراف آن شود.

چسب‌زدن پس از عمل جراحی بینی

آموزش چسب زدن به بینی به شرح ذیل است:

  1. ذکر این نکته بسیار مهم است که از چسب‌زدن پس از عمل جراحی بینی مهمتر کندن چسب قبلی روی بینی است. حتماً باید این کار در حمام و در شرایطی که چسب کاملاً خیس و شل شده انجام شود چون در غیر این صورت کندن چسب باعث کشیده شدن پوست روی بینی همراه با چسب و جدا شدن آن از استخوان و غضروف می‌شود و تورم را تشدید می‌نماید.
  2. پس از کندن چسب قبلی در داخل حمام، بینی خود را با آب و صابون به خوبی بشویید به طوری که هیچگونه اثری از چسبندگی روی بینی شما مشاهده نشود. پس از این کار می‌توانید از پنبه آغشته به الکل برای تمیز کردن پوست بینی هم استفاده نمایید.
  3. بهتر است حدود 2 ساعت پس از کندن چسب قبلی و تمیز کردن پوست روی بینی ، به بینی چسب نزنید تا پوست در معرض هوا قرار گیرد و در صورت ایجاد حساسیت پوستی می‌توانید در طی این 2 ساعت از پماد کالاندولا روی پوست بینی نیز استفاده نمایید و پس از 2 ساعت پماد را از روی بینی خود بشویید و مجددا چسب بزنید.
  4. انواع مختلف چسب بینی در بازار وجود دارد از انواع شفاف تا مات ولی بهترین مارک چسب بینی مورد استفاده پس از جراحی زیبایی بینی، چسب ضد حساسیت 3M است که می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه نمایید سایر برندها توصیه نمی‌شوند.
  5. ابتدا یک قطعه چسب بلند به طول حدود 15-12 سانتی‌متر جدا کنید ، این چسب را روی دیواره یک طرف بینی بزنید، سپس ادامه آنرا از قسمت پایین بینی عبور بدهید و به دیواره مقابل بینی بچسبانید (بهتر است سوراخ‌های بینی توسط چسب مسدود نشوند).
  6. سپس از پایین دو طرف آنرا بهم متصل نمایید تا به نوک بینی برسید سپس اضافه آنرا با قیچی بچینید.
  7. یک قطعه چسب کوچک به طول 5 سانتی‌متر در محل برش چسب قبلی بزنید تا از هم جدا نشوند.
  8. سپس 4 قطعه عکس تهیه و از بالا تا پایین به صورت عرضی روی بینی بزنید به طوری که تا حدودی با هم همپوشانی داشته باشند.

در برخی از افراد ممکن است بعد ار جراحی بینی به علت چسب‌زدن بینی ، جوشهای ریزی در پوست روی بینی و اطراف بینی ایجاد شود. در این افراد بهتر است پس از کندن چسب شستشوی کامل با الکل انجام شود و چسب بعدی حدود 6-4 ساعت بعد زده شود تا جوش‌ها به مرور بر طرف شوند.

دکتر قارونیمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر قارونی

دکتر علی قارونی متخصص گوش وحلق وبینی و جراحی پلاستیک صورت میباشند.ایشان مدرک تخصص خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نموده اند.ودر حال حاضربیشترین تمرکز خود را معطوف به انجام جراحی های زیبایی بینی وصورت نموده اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *