از دید دکتر قارونی، جلسه مشاوره قبل از عمل جراحی بینی مهمترین مسئله در ایجاد رضایت و خشنودی بیمار از نتیجه عمل جراحی می‌باشد، در این جلسه مهم، بیمار می‌باید ابتدا مشکلاتی را که در بینی خود تشخیص داده و فکر می‌کند نیاز به اصلاح دارد برای دکتر قارونی توضیح دهد، پس از آن دکتر قارونی هم در صورت وجود نکته‌ای که بیمار قبلاً به آن اشاره‌ای نداشته است، آن نکته را با بیمار در میان می‌گذارد. در مرحله دوم بیمار باید انتظارات خود را از عمل جراحی بینی بگوید در واقع بیمار به دکتر می‌گوید که دوست دارد بینی او چه شکلی بشود.

این مرحله بسیار مهم است زیرا بیمار در حال توضیح دادن توقعات خود از جراحی است، حال نکته مهم این است که آیا توقعات و انتظارات بیمار منطقی هست یا خیر، در پایان صحبتهای بیمار، دکتر قارونی سعی می‌کند در کمال صداقت، واقعیت‌ها را برای بیمار شرح دهد. به طور مثال اگر بیمار، بینی بزرگ با پوست ضخیم و به اصطلاح بینی گوشتی دارد و توقع دارد که پس از انجام جراحی، بینی بسیار کوچک داشته باشد، توقع وی از جراحی درست نیست و در واقع اگر تفکرات وی نسبت به عمل جراحی بینی تصحیح نشود و با همین فکر که با جراحی دارای یک بینی کوچک خواهد شد، جراحی برای وی انجام شود فقط و فقط نارضایتی و افسردگی بعد از عمل برای وی به جا خواهد ماند.

جلسه مشاوره قبل از عمل جراحی بینی

وظیفه اصلی پزشک در جلسه مشاوره قبل از  عمل جراحی بینی هدایت ذهن فرد داوطلب جراحی بینی به سمت درست و آشنا نمودن بیمار با محدودیتهای عمل جراحی است. حال که بیمار آگاهی بیشتری نسبت به جراحی پیدا می‌کند و درمی‌یابد که با جراحی بینی نمی‌توان معجزه انجام داد بلکه فقطه می‌توان وضعیت ظاهری بینی را تا حدی بهتر کرد، می‌تواند به درستی و آگاهانه در مورد این که جراحی انجام بدهد و یا خیر تصمیم‌گیری کند.

البته در بسیاری موارد هم می‌توان درخواستهای بیمار را با جراحی انجام داد و توقعات وی را جامه عمل پوشاند. نکته بسیار مهم در این رابطه که باید در کمال صداقت و به صورت کاملاً‌ واقعی برای بیمار روشن شود، توضیح در مورد شکل ظاهری و ایرادات بینی قبل از جراحی و ذکر این که کدام نقایص با جراحی قابل حل و کدام غیرقابل حل هستند، است.

  • بینی خیلی بزرگ را نمی‌توان بیش از حد کوچک نمود چون باعث ایجاد اختلال در تنفس از بینی می‌شود.
  • بینی گوشتی با پوست ضخیم را نمی‌توان و نباید با جراحی بیش از اندازه کوچک کرد زیرا این کار باعث می‌شود پس از مدتی بینی دچار افتادگی شود و به اصطلاح برگردد.

همانطور که قبلاً هم ذکر شد هدف دکتر قارونی از جلسه مشاوره قبل از عمل زیبایی ارائه اطلاعات واقعی در مورد نتیجه عمل جراحی بیمار است.

 

دکتر قارونیمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر قارونی

دکتر علی قارونی متخصص گوش وحلق وبینی و جراحی پلاستیک صورت میباشند.ایشان مدرک تخصص خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نموده اند.ودر حال حاضربیشترین تمرکز خود را معطوف به انجام جراحی های زیبایی بینی وصورت نموده اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *