آلرژی در واقع یک بیماری ذاتی است و علت آن هم پاسخ بیش از حد بدن به تحریکات محیطی است در اصل مخاطات بینی و سینوس افراد مبتلا به حساسیت و آلرژی در پاسخ به ماده ای خاص که در هوای تنفسی وجود دارد دچار تورم میشود و در نتیجه بیمار دچار گرفتگی بینی و همین طور آبریزش از بینی می شود . عمل بینی برای مبتلایان به آلرژی در برخی موارد حتی با مصرف غذا هایی خاص مثل غذاهای تند و ادویه جات و همین طور غذاهایی مثل گوجه فرنگی یا بادمجان شخص دچار علایم فوق می شود در برخی از افراد مبتلا به آلرژی علایم چشمی هم علاوه بر علایم مربوط به بینی مثل عطسه و آبریزش و گرفتگی بینی وجود دارد این افراد دچار قرمزی چشم و اشک ریزش و احساس سوزش و خارش در چشم میشوند.

عمل بینی برای مبتلایان به آلرژی

وجود حساسیت و آلرژی روی نتیجه عمل جراحی زیبایی بینی موثر نیست و عمل بینی برای مبتلایان به آلرژی هم باعث بهتر یا بدتر شدن آلرژی و حساسیت نمی‌شود. در واقع این دو موضوع یعنی آلرژی و عمل جراحی زیبایی بینی با هم ارتباطی ندارند. افرادی که دچار سینوزیت مزمن و طولانی مدت هستند هم می‌توانند از عمل جراحی زیبایی بینی پس از درمان اصولی سینوزیت مزمن سود ببرند. در صورتی که بیمار دچار پولیپ بینی هم باشد می‌توان عمل جراحی زیبایی بینی و جراحی پولیپ را در صورت لزوم با هم انجام داد.

درمان افراد مبتلا به آلرژی بینی به شرح زیر است:

  1. استفاده از داروهای آنتی هیستامین خوراکی.
  2. استفاده از داروهای ضد آبریزش بینی و گرفتگی بینی که با ایجاد انقباض در عروق بینی باعث بهبود موقت گرفتگی بینی می شوند.این داروها به صورت خوراکی یا موضعی به صورت قطره بینی وجود دارند.
  3. استفاده از اسپری های کورتونی در داخل بینی یکی از مهمترین و بهترین درمان های آلرژی بینی است که میتوان آنرا به صورت طولانی مدت و با خیال راحت از اینکه عوارض جانبی مهمی ندارند استفاده کرد. اسپری های کورتونی که در حال حاضر موجود هستند استانداردهای لازمه را جهت درمان طولانی مدت دارند و حتی برخی از انواع آنها در خانم های حامله و اطفال قابل استفاده هستند.
  4. شستشوی مرتب و مداوم بینی با سرم باعث می شود گرد و غبار و موادی که باعث ایجاد حساسیت و آلرژی می شوند از داخل بینی خارج شده و کمتر باعث ایجاد علایم می شود.
  5. استفاده از کورتون خوراکی یکی از قویترین درمان ها است و باید تحت نظز پزشک انجام شود.

همانطور که ذکر شد درمان آلرژی با استفاده از داروهای فوق است و با انجام عمل بینی برای مبتلایان به آلرژی بهتر یا بدتر نمیشود.

دکتر قارونیمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر قارونی

دکتر علی قارونی متخصص گوش وحلق وبینی و جراحی پلاستیک صورت میباشند.ایشان مدرک تخصص خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نموده اند.ودر حال حاضربیشترین تمرکز خود را معطوف به انجام جراحی های زیبایی بینی وصورت نموده اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *