سیگار از جمله عواملی است که عروق ،خصوصاً عروق کوچک را تحت تأثیر قرار داده و عروق کوچک پوستی را بیمار می‌کند در نتیجه ترمیم پس از جراحی زیبایی بینی در افراد سیگاری نسبت به افراد غیرسیگاری دیرتر و با کیفیت پایین‌تری انجام می‌شود.
توصیه می‌شود سیگار حداقل دو هفته قبل و بعد از عمل زیبایی بینی و صورت استفاده نشود.
عامل مهم در ترمیم آسیب های بافتی در هر نقطه از بدن خونرسانی به آن منطقه است . هر چه خونرسانی به منطقه ای که نیازمند ترمیم است بهتر باشد ترمیم نیز با کیفیت بهتری ایجاد میشود. دو عامل مهم و اصلی در ایجاد اختلال خونرسانی بافتی در بدن وجود دارد یکی کشیدن سیگار و دیگری هم ابتلا به بیماری دیابت و یا به اصطلاح بیماری قند است.

جراحی زیبایی بینی در افراد سیگاری

کشیدن سیگار باعث اختلال در دیواره عروق خونی میشود و به اصطلاح باعث میشود رگها تنگ تر شوند همین تنگ شدن رگهاست که باعث ایجاد بیماری های قلبی و سکته قلبی می شود. در واقع سیگار باعث تنگ شدن رگ های خون رساننده به قلب میشود و خون لازم به قلب نرسیده باعث ایجاد سکته قلبی میشود. رگهای خون رساننده به پوست هم که مسوولیت تغذیه به پوست را به عهده دارند با مصرف سیگار تنگ تر از قبل می شوند و در نتیجه خون رسانی و به دنبال آن رسیدن اکسیژن به پوست مختل می شود و باعث می شود پوست تا حدودی ضعیف شود . احتمالا قبلا شنیده اید که سیگار باعث خراب شدن پوست می شود که علت آن هم توضیح داده شد یعنی نقص خونرسانی .
بلافاصله بعد از تمام شدن عمل جراحی زیبایی بینی ترمیم آغاز می شود و مناطقی که هنگام جراحی برش خورده اند ترمیمشان شروع می شود . جراحی زیبایی بینی در افراد سیگاری چون خون رسانی آنها بدتر از حالت عادی است ترمیم دیر تر شروع شده و کند تر ادامه می یابد که می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مثل دیر تر خوب شدن محل بخیه ها و طولانی تر شدن تورم بینی پس از جراحی زیبایی شود .
نکته جالب و مهم این است که قطع مصرف سیگار و ترک آن حتی 2 هفته قبل از عمل جراحی و ادامه نکشیدن آن تا دو هفته بعد از عمل جراحی بینی باعث از بین رفتن اثرات بد و مضر مصرف سیگار در پوست شده ترمیم با روندی عادی انجام خواهد شد. به همین دلیل بهتر است حداقل دو هفته قبل و بعد از جراحی زیبایی بینی در افراد سیگاری فرد از مصرف سیگار خودداری نماید.

دکتر قارونیمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر قارونی

دکتر علی قارونی متخصص گوش وحلق وبینی و جراحی پلاستیک صورت میباشند.ایشان مدرک تخصص خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نموده اند.ودر حال حاضربیشترین تمرکز خود را معطوف به انجام جراحی های زیبایی بینی وصورت نموده اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *