پس از آنکه وقت جراحی برای شما تعیین شد به پذیرش بیمارستان یا کلینیک مراجعه نموده و اقدامات روز عمل جراحی بینی نیز آغاز شده و تشکیل پرونده می‌دهید، سپس به بخش بستری راهنمایی شده و لباس‌های مخصوص اتاق عمل را می‌پوشید. حتماً به یاد داشته باشید که در طول این مدت نباید هیچ چیزی حتی آب میل کنید. سپس هنگامی که نوبت شما جهت انجام عمل زیبایی شد به اتاق عمل فراخوانده خواهید شد. توسط پرستار محترم بخش بستری تا اتاق عمل مشایعت می‌شوید و تحویل پرستاران اتاق عمل می‌ گردید و پس از آن به اتاق مخصوص جراحی دکتر قارونی برده می‌شوید.

اقدامات روز عمل جراحی بینی

سپس متخصص بی‌هوشی با شما آشنا شده مراحل بی‌هوشی را برای شما توضیح می‌دهد که یکی از مهمترین اقدامات روز عمل جراحی بینی خواهد بود که یک لوله سوزنی شکل باریک با قطری کمتر از یک میلی‌ متر از طریق رگ پشت دست و یا رگ آرنج به شما متصل می‌شود. این رگ راهی است که توسط آن داروهای بی‌هوشی وارد بدن شما خواهند شد و غیر از این لوله سوزنی، تزریق دیگری به بدن انجام نخواهد شد، سپس مانیتورهای مختلف بی‌هوشی به بدن شما متصل می‌شوند تا در حین بی‌هوشی جراحی بینی، کاملاً و از هر نظر تحت کنترل باشید. میزان فشارخون، ضربان قلب و اکسیژن خون شما به صورت تمام وقت و هر لحظه توسط دستگاه‌های پیشرفته چک می‌شود. پس از تزریق داروی بی‌هوشی از طریق رگ فوق‌الذکر، در کمتر از 30 ثانیه بی‌هوش می‌شوید و سپس لوله تنفسی برای شما از طریق دهان وارد نای می‌شود که مسئول رساندن اکسیژن حین جراحی به شماست. سپس کمک جراح ، صورت و بینی شما را با مواد مخصوص مثل بتادین استریل می‌نماید و پس از آن عمل جراحی زیبایی بینی شما توسط جراحتان شروع می‌شود.
مدت زمان لازم از زمان ورود شما به اتاق عمل تا شروع جراحی یکساعت است
خود عمل جراحی بینی حدود 2 ساعت زمان می‌برد. در طول این مدت دائماً توسط دستگاه‌های بی‌هوش کنترل می‌شوید و متخصص بی‌هوشی هم اوضاع را در کنترل خود دارد. پس از اتمام عمل بینی ، کم‌کم داروهای بی‌هوشی قطع شده و شما به هوش خواهید آمد و پس از هوشیاری کامل لوله تنفسی خارج شده شما به ریکاوری اتاق عمل منتقل می‌شوید و حدود یک ساعت هم در ریکاروی تحت نظر خواهید بود و پس از آن به بخش منتقل می‌شوید.
نکته مهم اینجاست که با رعایت مواردی که قبلاً و به عنوان اقدامات قبل از جراحی بینی ذکر شده و حدود یک ساعت قبل از وقت تعیین شده در بیمارستان حضور می‌یابید و از زمان ورود به اتاق عمل تا زمان مراجعه مجدد شما به بخش بستری حدود 4-3 ساعت زمان وجود دارد که از این مقدار 2 ساعت آن صرف عمل جراحی بینی شده و مابقی آن اقدامات قبل و بعد از عمل جراحی بینی در اتاق عمل می‌باشد. این موضوع را همراهان بیمار باید مد نظر داشته باشند تا استرس و اضطراب برای آنها ایجاد نشود و به غلط تصور نکنند اتفاق ناخوشایندی برای بیمار افتاده است.
پس از مراجعه به بخش بعد از جراحی ،حدود 6 ساعت در آنجا بستری می‌مانید تا اثرات داروهای بی‌هوشی از بین بروند و شما هوشیاری کامل خود را بدست آورید. پس از این زمان شما از بیمارستان ترخیص شده و به منزل برمی‌گردید و نیازی به بستری شب عمل جراحی بینی در بیمارستان وجود ندارد.

دکتر قارونیمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر قارونی

دکتر علی قارونی متخصص گوش وحلق وبینی و جراحی پلاستیک صورت میباشند.ایشان مدرک تخصص خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نموده اند.ودر حال حاضربیشترین تمرکز خود را معطوف به انجام جراحی های زیبایی بینی وصورت نموده اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *