یکی از درخواست‌های بیماران متقاضی عمل جراحی زیبایی بینی‌، بینی فانتزی یا عروسکی است. در واقع این افراد زیبایی را در کوچکی زیاد بینی می‌دانند و توقع دارند کوچک ‌ترین بینی موجود برای آنها ایجاد شود. باید بدانیم بینی 2 عملکرد اصلی دارد،‌ اولین و مهمترین عملکرد، عملکرد تنفسی است و وظیفه دوم هم زیبایی است که بینی نقش بسزایی در زیبایی صورت دارد.

کوچک کردن بیش از حد بینی مساوی است با نقص عملکرد تنفسی.

بینی فانتزی یا عروسکی

ساختار بینی در نژاد آریایی تا حدودی از حد عادی بزرگتر است و در واقع ما ایرانی‌ها بینی‌های بزرگتری نسبت به جوامع دیگر داریم و به همین دلیل تقاضا برای کوچک کردن بینی زیادتر است. باید بدانیم حین عمل جراحی پلاستیک بینی،‌ بینی تا حدودی کوچکتر خواهد شد. ولی این کوچک کردن بینی قانون و قواعد خاص خود را دارد. و نباید صرفاً جراحی به منظور کوچک کردن شدید بینی و در اصطلاح بینی فانتزی یا عروسکی انجام شود .

در واقع عمل زیبایی بینی عملی است که در آن اتفاقات زیر به وقوع می‌پیوندد:

  1. برطرف کردن مشکلات بینی (مثل رفع قوز بینی، افتادگی نوک بینی و …)
  2. پس از برطرف کردن ایرادات بینی حال زیباتر کردن بینی است که اهمیت می‌یابد، زیباتر کردن بینی فقط و فقط با کوچک شدن بینی بدست نمی‌آید بلکه برخی ساختارها نیازمند تقویت و برخی نیازمند کوچک شدن و کاهش سایز هستند.

باید به یاد داشته باشیم که بینی می‌بایست با سایر اجزاء صورت متناسب باشد. بینی خیلی کوچک روی یک صورت بزرگ هیچ زیبایی ندارد بلکه باعث مشکلات تنفسی و خرخر شبانه و تنفس صدادار و … خواهد شد.

باید بدانید پس از جراحی و عروسکی کردن بینی و ایجاد بینی فانتزی، جراحی ترمیمی و بزرگتر کردن نیزکار بسیار دشواری خواهد بود (و در واقع چرا عاقل کند کاری که بازآرد پشیمانی)

نکته‌ای که دکتر قارونی به خیلی از بیماران متقاضی بینی عروسکی ذکر می‌کند این است که انجام عمل بینی به صورت عروسکی حدود 15-10 سال قبل از این تا حدی مُد شده بود ولی در حال حاضر این نوع بینی در جامعه خیلی پذیرفته شده نیست و در واقع از مُد افتاده است.

بینی شما پس از جراحی بینی باید تا آخر عمر سالها و سالها برای شما کار کند حال اگر شما جراحی بینی عروسکی انجام دادید آیا 20 سال دیگر هم که تا حدودی سن شما افزایش یافته است از آن راضی خواهید بود؟

تصور کنید خانمی با سن حدودی 50-40 ساله که در حال حاضر دارای همسر و فرزند و شغل مناسب است ولی دارای یک بینی فانتزی یا عروسکی کوچک و بیش از حد سربالا است، چه حسی به شما دست می‌دهد.

پس ارجح آن است که شما از عمل بینی خود توقع یک بینی شیک و طبیعی با رفع ایرادات داشته باشید که هم زیبا باشد و هم علمکرد تنفسی آن مختل نباشد.

دکتر قارونیمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر قارونی

دکتر علی قارونی متخصص گوش وحلق وبینی و جراحی پلاستیک صورت میباشند.ایشان مدرک تخصص خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نموده اند.ودر حال حاضربیشترین تمرکز خود را معطوف به انجام جراحی های زیبایی بینی وصورت نموده اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *