در طول هفته اول بعد از عمل جراحی بینی که روی بینی شما گچ (اسپلینت) قرار دارد بهتر است از نحوه استحمام بعد از عمل بینی بپرهیزید تا این اسپلینت خیس و شل نشود. ولی اگر احتیاج شدید به استحمام دارید و نمی توانید به مدت یک هفته حمام نکنید می‌توانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید:
گردن به پایین را بدون وجود مشکلی می‌توانید بشویید.
برای شستشوی موهای سر خود باید در حمام روی یک صندلی بنشینید و سر خود را به عقب خم کنید تا فرد دیگری به آرامی از پشت موهای شما را بشوید.

نحوه استحمام بعد از عمل بینی

نحوه استحمام بعد از عمل بینی با رعایت موارد فوق میتوانید بدون خیس شدن چسب و گچ روی بینی خود به راحتی استحمام کنید . برای تمیز کردن صورت خود هم میتوانید از یک دستمال پارچه ای خیس استفاده کنید و صورت خود را البته غیر از منطقه ای که توسط گچ روی بینی پوشانده شده است تمیز نمایید .
تقریبا هفت تا ده روز پس از انجام عمل زیبایی بینی می باید برای خارج کردن و درآوردن چسب روی بینی به مطب دکتر قارونی مراجعه کنید . البته تاریخ مراجعه از طرف مطب به شما اعلام میشود . روزی که قرار است به مطب مراجعه کنید باید قبل از خروج از منزل به صورت کامل دوش بگیرید به طوری که گچ روی بینی شما کاملا با آب تماس داشته باشد و خیس شود این کار باعث می شود درآوردن و کندن اسپلینت یا همان گچ روی بینی آسانتر انجام شود .پس از کندن گچ بینی و کشیدن بخیه ها مجدد روی بینی شما توسط دکتر قارونی و دستیارانشان چسب زده می شود و وقت مراجعه بعدی به شما اعلام میشود . در فاصله مراجعه دوم به مطب که چسب روی بینی دارید باز هم نباید به صورت معمولی به حمام بروید تا چسب روی بینی خیس و شل نشود .در طول این مدت هم میتوانید مطابق دستور العمل قبلی حمام کنید.در صورتی که به هر دلیل گچ و یا چسب روی بینی شما شل شد پس از هماهنگی با مطب دکتر قارونی جهت تعویض چسب به مطب مراجعه نمایید. بعد از گذشت چند هفته از زمان جراحی زیبایی بینی و با نظر دکتر قارونی شما می توانید خودتان چسب زدن به بینی را انجام دهید . برای این کار ابتدا چسب زدن به بینی به شما آموزش داده می شود البته فیلم و عکس های آموزشی جهت یادگیری چسب زدن به بینی در سایت قرار داده شده است و همچنین در CD و بروشوری که قبل از عمل بینی به شما تحویل داده شده است نیز موجود است . بعد از آموزش چسب زدن دیگر خودتان میتوانید هر روز به حمام رفته و پس از خیس شدن چسب آن را کنده و مجدد پس از استحمام چسب بزنید.به یاد داشته باشید کندن چسب باید حتما در حمام و پس از خیس شدن کامل چسب باشد تا در موقع کندن چسب پوست بینی همراه با چسب کش نیاید و باعث تشدید تورم نشود.

علی قارونیمشاهده نوشته ها

Avatar for علی قارونی

دکتر علی قارونی متخصص گوش وحلق وبینی و جراحی پلاستیک صورت میباشند.ایشان مدرک تخصص خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نموده اند.ودر حال حاضربیشترین تمرکز خود را معطوف به انجام جراحی های زیبایی بینی وصورت نموده اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *