تورم بینی بعد از عمل بینی در افراد مختلف با توجه به نوع پوست متفاوت است و از 6 ماه تا 2 سال طول می‌کشد تا تورم کاملاً از بین برود و بر همین اساس است که هر گونه نظر راجع به نتیجه عمل جراحی زیبایی بینی باید حداقل بعد از گذشت 6 ماه داده شود.

تورم بینی بعد از عمل بینی

میزان تورم بینی پس از عمل جراحی زیبایی بینی به عوامل متعددی ارتباط دارد که شامل موارد زیر است:

  1. ضخامت پوست روی بینی که در واقع منظور گوشتی بودن یا نبودن بینی است : تورم بینی بعد از عمل بینی در افراد دارای پوست ضخیم روی بینی که بینی گوشتی دارند به مدت بیشتری پا بر جا خواهد ماند و حتی ممکن است نیاز به گذشت دو سال از زمان عمل زیبایی بینی فرد باشد تا تورم کاملا از بین برود و بینی به شکل نهایی خود برسد.
  2. میزان کوچک نمودن بینی : هر چقدر بیشتر از اسکلت زیر پوست بینی که در واقع منظورمان ساختمانهای استخوانی و غضروفی است حین جراحی زیبایی بینی کاسته شود و بینی کوچکتر گردد تورم مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید زیرا زمان لازم است تا پوست با بینی جدید ایجاد شده هماهنگ شود در واقع در حال حاضر پوست برای اسکلت جدید گشاد است. برای درک بهتر مطلب تصور کنید شخصی با رژیم غذایی توانسته به کاهش وزن زیادی دست یابد حال پس از اتمام رژیم غذایی لباسهای قبلی وی برایش گشاد خواهند بود پوست روی بینی هم مثل همین لباس ها هستند با این تفاوت که پوست بدن قابلیت کوچک تر شدن و جمع شدن دارد منتها این موضوع در طول زمان انجام می گیرد .
  3. مدت زمان عمل جراحی بینی : مدت زمان طبیعی و استاندارد جراحی بینی به روش باز حدود 2 ساعت است اگر بینی بیمار اشکالات زیادی داشته باشد و نیاز به ترمیم بیشتری نسبت به بقیه بینی ها باشد ممکن است مدت زمان جراحی تا حدودی افزایش یابد که این موضوع میتواند به تورم شدیدتر و پایدارتر بینی پس از انجام عمل جراحی زیبایی بینی بیانجامد که مدت زمان بیشتری زمان لازم است تا تورم بینی بعد از عمل بینی بر طرف گردد.

در افرادی که پوست خیلی ضخیمی ندارند هفتاد درصد تورم بینی پس از عمل جراحی زیبایی بینی ظرف دو تا سه ماه اول پس از عمل بینی از بین خواهد رفت و تا شش ماه مابقی ورم بینی بعد از جراحی هم از بین می‌رود.
ذکر این نکته بسیار مهم است که استفاده طولانی مدت از چسب روی بینی باعث از بین رفتن زودتر ورم بینی نمی‌شود.

دکتر قارونیمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر قارونی

دکتر علی قارونی متخصص گوش وحلق وبینی و جراحی پلاستیک صورت میباشند.ایشان مدرک تخصص خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نموده اند.ودر حال حاضربیشترین تمرکز خود را معطوف به انجام جراحی های زیبایی بینی وصورت نموده اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *