در چگونگی انتخاب جراح عمل بینی ذکر این نکته مهم است که تنها 3 دسته از متخصصان پزشکی اجازه انجام عمل زیبایی را دارند.

  1. جراح متخصص گوش و حلق و بینی : این دسته پس از کسب مدرک پزشکی عمومی خود دوره تخصصی جراحی گوش و حلق و بینی را به مدت 4 سال سپری می‌کند.
  2. جراح فوق تخصص پلاستیک : این جراحان پس از پزشکی عمومی به مدت 4 سال دوره جراحی عمومی را طی می‌کنند سپس به مدت 3 سال دوره فوق تخصص جراحی پلاستیک را می‌گذرانند.
  3. جراح فک و صورت : این دسته در ابتدا دوره دندان پزشکی عمومی را طی می‌کنند و دندانپز‌شک می‌شود، سپس وارد دوره تخصصی فک و صورت می‌شوند و دوره تخصص فک و صورت را می‌گذرانند.

چگونگی انتخاب جراح عمل بینی

به غیر از موارد فوق هیچ کدام از تخصص‌های پزشکی مجاز به انجام عمل جراحی زیبایی بینی نیستند.
بارها بارها این سؤال برای چگونگی انتخاب جراح عمل بینی مطرح می‌شود که کدام یک از 3 دسته جراح فوق‌الذکر جهت عمل جراحی زیبایی بهتر هستند.
باید گفت جواب به این سؤال به صورت کلی مشکل است. عمل جراحی زیبایی بینی تلفیقی از هنر و علم است. علم مورد نیاز به انجام این عمل جراحی را هر 3 دسته فوق در طی دوران تخصصی خود بدست خواهند آورد. در واقع عامل تعیین کننده میزان هنر و مهارت جراح است که به نوع تخصصی وی ارتباط ندارد و مقوله‌ای فردی و ذاتی است. پس به طور کامل نمی‌توان گفت کدام دسته جهت انجام عمل جراحی زیبایی بینی بر دیگری برتری دارد.
گاها در تبلیغات انجام گرفته با عباراتی مثل پزشک زیبایی یا جراح زیبایی برخورد میکنیم که درست نیست . جراح شما میباست از کلمه متخصص گوش و حلق و بینی یا متخصص فک و صورت یا فوق تخصص جراحی پلاستیک استفاده نماید.
دکتر علی قارونی متخصص گوش و حلق و بینی از دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و در حال حاضر فعالیت خود را فقط روی اعمال جراحی زیبایی صورت علی‌الخصوص جراحی بینی متمرکز کرده‌اند.
بهتر است فرد متقاضی عمل جراحی زیبایی بینی ابتدا تحقیقات لازمه در مورد جراحی بینی را انجام دهد و لیستی از جراحانی که با آنها در اینترنت آشنا شده و یا جراحانی که آشنایان معرفی نموده‌اند تهیه نماید و پس از مشاوره حضوری جراح خود را انتخاب نماید.
چگونگی انتخاب جراح عمل بینی :

  • جستجو در اینترنت و Google
  • مشاوره با آشنایان و دوستانی که قبلاً جراحی کرده‌اند
  • تهیه لیست جراحان
  • مشاوره حضوری با جراحان لیست تهیه شده

دکتر قارونیمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر قارونی

دکتر علی قارونی متخصص گوش وحلق وبینی و جراحی پلاستیک صورت میباشند.ایشان مدرک تخصص خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نموده اند.ودر حال حاضربیشترین تمرکز خود را معطوف به انجام جراحی های زیبایی بینی وصورت نموده اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *